ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΜΕΙΣ-ΑΡΚΙ/ΓΣΕΕ
Πριν λίγες μέρες με μεγάλη χρονική καθυστέρηση (λες και διανύουμε μια ήρεμη περίοδο) συνεδρίασε η εκτελεστική επιτροπή της ΓΣΕΕ.
Όποιος είχε την αφέλεια να περιμένει ότι θα έβγαινε κάτι συγκεκριμένο από αυτή τη συνεδρίαση σε ότι αφορά το πώς θα οργανώσουμε τον αγώνα μας, για να προστατέψουμε τα συμφέροντα των εκατομμυρίων εργαζομένων που συνθλίβονται από τις πολιτικές της κυβέρνησης, για μια φορά ακόμα θα απογοητεύτηκε.
Δυστυχώς πέρα από τις γενικόλογες περιγραφές των γεγονότων (λες και είναι δημοσιογράφοι ή σχολιαστές των δελτίων ειδήσεων) ΤΙΠΟΤΑ συγκεκριμένο δεν ακούστηκε από την ηγεσία της ΓΣΕΕ, ΤΙΠΟΤΑ συγκεκριμένο δεν προτάθηκε.
Απεναντίας επιχειρήθηκε ο εφησυχασμός μας.
Η κυβέρνηση της Ν.Δ. φέρνει νέο αντεργατικό νομοσχέδιο με ρυθμίσεις που στοχεύουν στην πλήρη κατάργηση της Κυριακάτικης Αργίας σε όλο το λιανεμπόριο. Παράλληλα εξουσιοδοτεί τον Υπουργό Ανάπτυξης να μπορεί να αλλάζει τα ωράρια λειτουργίας των καταστημάτων με το «έτσι θέλω».
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Στις 24/12/2020 η ΠΕΝΕΝ έχοντας έγκυρη ενημέρωση για τα έργα και τις μέρες του δημάρχου Αλίμου εξέδωσε σχετικό ψήφισμα με το οποίο αποδοκίμαζε τις ανεπίτρεπτες μεθοδεύσεις του σχετικά με την αντιμετώπιση της συνδικαλιστικής δράσης εργαζόμενης στον δήμο που είναι και μέλος του Δ.Σ του συλλόγου στον δήμο Αλίμου και ως απάντηση ο δήμαρχος επέβαλε πειθαρχικές ποινές και κυρώσεις στην Αναστασία Παπαχρίστου και την καλεί σε απολογία για ανάρμοστη συμπεριφορά απέναντι σε προϊσταμένη επειδή ως όφειλε υπερασπίστηκε τα δικαιώματα των συναδέλφων της.
Στις αρχές Δεκεμβρίου του 2020 το υπουργείο Εργασίας έδωσε στην δημοσιότητα ένα προπαγανδιστικό μανιφέστο για την κοινωνική ασφάλιση με τίτλο «12 ερωτήσεις και απαντήσεις για το νέο Επικουρικό των εργαζομένων». Εκεί φαινόταν ολοκάθαρα ότι η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει όσο το δυνατόν γρηγορότερα τα σχέδια που θα ισοπεδώσουν ότι έχει απομείνει από τον κοινωνικό χαρακτήρα της ασφάλισης ξεκινώντας από τις επικουρικές. Στο μεταξύ, όλη την προηγούμενη χρονιά διάφοροι «σοφοί», επιτροπές καθηγητών, πρωθυπουργικοί σύμβουλοι κ.α., συμφωνούσαν πως είναι αναγκαία η εφαρμογή του κεφαλαιοποιητικού συστήματος στο ασφαλιστικό ώστε «να πάψει το κράτος να παίρνει τα λεφτά των νέων και να τα δίνει στους ηλικιωμένους».
Πηγή: SLPress.gr
Το κυβερνητικό εγχείρημα κεφαλαιοποίησης της επικουρικής κοινωνικής ασφάλισης, χαρακτηρίζεται, μεταξύ των άλλων, από σοβαρές ελλείψεις και παραλείψεις. Αυτές αφορούν αφενός την αναγκαία και απαιτούμενη από τις σχετικές ευρωπαϊκές Οδηγίες τεκμηριωμένη και ποσοτικοποιημένη πληροφόρηση των πολιτών για το περιεχόμενο, αφετέρου τους κινδύνους για τους ίδιους τους ασφαλισμένους και τους συνταξιούχους.
Πιο συγκεκριμένα υποστηρίζεται ότι το κεφαλαιοποιητικό σύστημα είναι πιο ασφαλές από το διανεμητικό σύστημα κοινωνικής ασφάλισης, όταν είναι γνωστό και αποδεκτό από όλη την επιστημονική κοινότητα και τους μελετητές των συνταξιοδοτικών οικονομικών (Pensions Economics), ότι το διανεμητικό σύστημα υπόκειται μόνο στον δημογραφικό κίνδυνο και εξαρτάται από την ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας.
Αντίθετα, το κεφαλαιοποιητικό σύστημα υπόκειται όχι μόνο στον δημογραφικό κίνδυνο, αλλά επιπλέον υπόκειται στον κίνδυνο των χρηματαγορών και κεφαλαιαγορών (επενδυτικός κίνδυνος), στον κίνδυνο του πληθωρισμού, στον κίνδυνο των εξόδων διαχείρισης και στην εμφάνιση ανισοτήτων, αφού οι πιο εύποροι ζούν κατά μέσο όρο περισσότερο χρόνο από τις φτωχότερες κοινωνικές τάξεις δες σχετικά στον ΟΟΣΑ εδώ και εδώ.
Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι η επιλογή σύστασης και ανάπτυξης της δημόσιας κοινωνικής ασφάλισης διανεμητικού χαρακτήρα και διαγενεακής αλληλεγγύης, βασίστηκε, σε πολιτικούς και κοινωνικούς όρους. Βασίστηκε στην επιλογή ικανοποίησης κοινωνικών αναγκών και δικαιωμάτων -σε συνθήκες καπιταλιστικής λειτουργίας- μέσω ενός αναδιανεμητικού συστήματος (δευτερογενής ανακατανομή των πόρων) κοινωνικής προστασίας σε είδος και σε χρήμα. Αυτό είχε ως στόχο την άμβλυνση των ανισοτήτων της πρωτογενούς κατανομής των πόρων μεταξύ κεφαλαίου και εργασίας.
Τα αδύναμα σημεία του κεφαλαιοποιητικού συστήματος
Παράλληλα, σε κοινωνικο-ασφαλιστικούς και τεχνικούς όρους, η σύσταση και η έναρξη λειτουργίας του κοινωνικο-ασφαλιστικού συστήματος βασίστηκε στο δεδομένο ύπαρξης του πληθυσμού των εργαζομένων (15-64 ετών) και του γηραιότερου πληθυσμού (65 ετών και άνω). Αυτό σημαίνει ότι εάν η κοινωνικο-πολιτική επιλογή ήταν το κεφαλαιοποιητικό σύστημα, τότε η ανυπαρξία ενός κοινωνικο-οικονομικού θεσμού δευτερογενούς ανακατανομής των πόρων θα σήμαινε "θεσμοποιημένη θέσπιση" των κοινωνικών και των εισοδηματικών ανισοτήτων.
Ταυτόχρονα, κατά τη σύσταση και έναρξη του κεφαλαιοποιητικού συστήματος, σε κοινωνικο-ασφαλιστικούς και τεχνικούς όρους, θα έπρεπε να επιλυθούν τρία συγκεκριμένα προβλήματα:
πως θα ελάμβανε σύνταξη ο γηραιότερος πληθυσμός, αφού οι εισφορές των εργαζομένων θα έπρεπε να συσσωρεύονται στον ατομικό τους κουμπαρά;
οι εργαζόμενοι που ήταν κοντά στην συνταξιοδότηση (50 ετών και άνω), θα ελάμβαναν μια πενιχρή σύνταξη αφού δεν θα είχαν αποταμιεύσει στον ατομικό τους κουμπαρά αρκετά χρήματα, και
τι σύνταξη θα ελάμβαναν όσοι έμειναν ανάπηροι από εργατικό ατύχημα αφού θα είχαν αποταμιεύσει λίγα χρήματα.
ποιό θα ήταν το ποσό σύνταξης για τις χήρες των θανόντων από εργατικό ατύχημα;
Ακριβώς, για τους προαναφερόμενους κοινωνικο-πολιτικούς και τεχνικούς λόγους σε διεθνές και ευρωπαϊκό επίπεδο, κατά την περίοδο σύστασης των δημόσιων συνταξιοδοτικών συστημάτων, υιοθετήθηκε το διανεμητικό σύστημα της αλληλεγγύης των γενεών και της συλλογικής αντιμετώπισης. Αντίθετα, απορρίφθηκε το κεφαλαιοποιητικό σύστημα της ατομικής αντιμετώπισης των κινδύνων του γήρατος, της αναπηρίας και του θανάτου.
Αποσιωπάται το κόστος
Έτσι, το διανεμητικό σύστημα της αλληλεγγύης των γενεών είναι αυτό που συνάδει με την έννοια της δημόσιας, καθολικής κοινωνικής ασφάλισης ως κοινωνικό δικαίωμα. Αντίθετα, το κεφαλαιοποιητικό σύστημα της ατομικής ευθύνης, υιοθετήθηκε από την ιδιωτική κερδοσκοπική ασφάλιση ως ατομική προαιρετική επιλογή του κάθε ατόμου για επιπρόσθετη σύνταξη, εφόσον έχει την οικονομική δυνατότητα μέσω της αποταμίευσης. Η διανεμητική σύνταξη της αλληλεγγύης των γενεών της κοινωνικής ασφάλισης (κύριας και επικουρικής) έχει την εγγύηση του Κράτους (πρόσφατες αποφάσεις του ΣτΕ και Ν. 4670/2020), γεγονός που δεν ισχύει, εξ ορισμού, στην κεφαλαιοποιητική σύνταξη του ατομικού κουμπαρά.
Στις συνθήκες αυτές, αξίζει να σημειωθεί ότι την αβέβαιη και ανασφαλή προοπτική της κεφαλαιοποίησης και των ατομικών λογαριασμών της επικουρικής κοινωνικής ασφάλισης, συνοδεύει η συστηματική αποσιωποίηση του κόστους μετάβασης που προκαλείται στην ελληνική οικονομία και κοινωνία από το εγχείρημα της κεφαλαιοποίησης της επικουρικής κοινωνικής ασφάλισης. Παράλληλα, προβάλλεται το επιχείρημα ότι καμία επικουρική σύνταξη δεν θα μειωθεί.
Αντίθετα, αντί της επίτευξης αυτής της ανέφικτης υπόσχεσης, θα προκληθεί, κατά τους υπολογισμούς μας, τόσο το κόστος μετάβασης των 57 μέχρι 67 δισ. ευρώ, όσο και η μείωση των συντάξεων των σημερινών και μελλοντικών συνταξιούχων (σημερινών εργαζομένων). Σημειώνεται ότι σ’ αυτό το κόστος μετάβασης δεν λαμβάνονται υπόψη οι εκκρεμείς 120.000 επικουρικές συντάξεις, οι οποίες συνιστούν κρυφές ετήσιες υποχρεώσεις 280 εκατ. ευρώ του κοινωνικο-ασφαλιστικού συστήματος στην επικουρική ασφάλιση.
Πανδημία και κεφαλαιοποιητικό σύστημα: μάστιγες
Εάν σε αυτό προσθέσουμε και τις 165.000 εκκρεμείς αιτήσεις της κύριας ασφάλιση, περίπου 1,4 δισ. ευρώ, τότε το σύστημα κοινωνικής ασφάλισης θα έχει συνολικά 1,7 δισ. ευρώ κρυφές ετήσιες υποχρεώσεις που θα επιβαρύνουν τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Έτσι, σε αυτές τις ετήσιες κρυφές υποχρεώσεις το κυβερνητικό εγχείρημα της κεφαλαιοποίησης της επικουρικής κοινωνικής ασφάλισης, θα προσθέσει και το ετήσιο κόστος μετάβασης που αρχικά εκτιμάται στα 250 εκ. ευρώ και θα αυξάνεται συνεχώς κατά την τρέχουσα δεκαετία προσεγγίζοντας το 1 δισ. ευρώ ετησίως το 2030.
Έτσι, εάν εντός του 2021 διευθετηθούν, σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις, οι εκκρεμείς αιτήσεις σύνταξης, λαμβάνοντας υπόψη και την ύφεση του 2020, η οποία εκτιμάται σε 10% με 11%, τότε ο δείκτης συνταξιοδοτικής δαπάνης προς το ΑΕΠ θα προσεγγίσει (2021) το 18,9% από 15,6% του ΑΕΠ το 2019, εξαιτίας κατά βάση, της σημαντικής, λόγω της πανδημίας, μείωσης του ΑΕΠ.
Οι δυσμενείς αυτές εξελίξεις της ελληνικής οικονομίας, επιδεινούμενες και από το εγχείρημα της κεφαλαιοποίησης της επικουρικής κοινωνικής ασφάλισης και το κόστος μετάβασης, θα επιταχύνουν την δημοσιονομική κρίση της χώρας μας, αφού για να μειωθεί ο δείκτης της συνταξιοδοτικής δαπάνης προς ΑΕΠ κάτω από το 16,2% (επιβαλλόμενο όριο του πρώτου Μνημονίου που ισχύει και με τον πρόσφατο Ν. 4670/2020), θα πρέπει το ΑΕΠ να ανέλθει το 2021 στα 194 δισ. (187 δισ. ευρώ το 2019). Στην προοπτική αυτή, αναδεικνύεται, σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, ότι η αποφυγή επιδείνωσης της δημοσιονομικής κρίσης στην Ελλάδα, προϋποθέτει κατά τα επόμενα τέσσερα χρόνια μία μέση ετήσια αύξηση του ΑΕΠ πάνω από 4,5%.
Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ στα πλαίσια της ενημερωτικής της καμπάνιας ενάντια στην αντιλαϊκή κυβερνητική ναυτιλιακή πολιτική και αυτή των εφοπλιστών, συνεχίζει σήμερα με νέα αφίσα η οποία θα διακινηθεί στα ΜΜΕ στο διαδίκτυο αλλά και στους δρόμους Πειραιά - Αθήνας και διάφορων λιμανιών της χώρας στην προσπάθειά της για την πιο πλατιά πληροφόρηση του κλάδου μας, συνολικά του Ναυτεργατικού κόσμου και των εργαζομένων αναδεικνύοντας τους ηθικούς και πολιτικούς αυτουργούς του νέου ανοσιουργήματος του νόμου 4714/2020 ο οποίος βάζει ταφόπλακα και σε αυτές τις ελάχιστες θέσεις εργασίας που ήταν θεσπισμένες με τις εγκριτικές πράξεις (όρος 8 του άρθρου 13 του Ν.Δ 2687/53 ) για τους έλληνες Ναυτεργάτες.
Οι συνυπογράφουσες Ομοσπονδίες σε συνέχεια της κοινής Ανακοίνωσης των επτά (7) Ομοσπονδιών στις 12-11-2020, του από 23-11- 2020 Εξώδικου μας, με το οποίο προκηρύξαμε Απεργία-Αποχή από το ΜηΜΕΔ και όλες τις Επιτροπές του Ν.4412/2016 και άλλες Τεχνικές Επιτροπές, αλλά και άλλων κοινών μας δράσεων (κοινή Συνέντευξη Τύπου, κοινή Στάση Εργασίας στις 8 Δεκεμβρίου 2020 και συνάντηση με αντιπροσωπείες κομμάτων) και κατόπιν αποφάσεων από τα αρμόδια Όργανα μας, αποφασίζουμε τη συνέχιση της Απεργίας- Αποχής και για το διάστημα 1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021 έως και 22 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2021, όπως μας δίνει το δικαίωμα το από 23-11-2020 κοινό μας Εξώδικο.
Η Διοίκηση της ΠΕΝΕΝ
Η υγειονομική κρίση που βρίσκεται σε εξέλιξη με το δεύτερο κύμα του covid -19 δεν αξιοποιείται από την πλευρά των εφοπλιστών μόνο με τις παροχές και διευκολύνσεις που έχουν εξασφαλίσει από την κυβέρνηση με ζωντανό κρατικό χρήμα και πλήθος προνομιακών ρυθμίσεων με το επιχείρημα να μείνει όρθια η Ακτοπλοϊκή σύνδεση των νησιών και βέβαια και οι Ακτοπλοϊκές ναυτιλιακές εταιρίες να ανταπεξέλθουν της κρίσης.
Ανοιχτή Επιστολή των Δέσποινας Τοσονίδου - Δημήτρη Γαρδικλή
Προς:
Από την αρχή της εκδήλωσης της πανδημίας SARS-COV2, το Σωματείο μας και εμείς προσωπικά πρωτοστατήσαμε στην οργάνωση της μάχης ενάντια στον ιό, θέτοντας μία σειρά από προϋποθέσεις για την διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Απαιτήσαμε, ξανά και ξανά, επαρκή ΜΑΠ, ενίσχυση του νοσοκομείου μας με τις εκατοντάδες αναγκαίες προσλήψεις μόνιμου ιατρονοσηλευτικού, επιστημονικού και διοικητικού προσωπικού. Διεκδικήσαμε τη συστηματική ιχνηλάτηση μέσω των δωρεάν επαναλαμβανόμενων τεστ σε όλους τους Υγειονομικούς, αλλά και σε άλλες ομάδες του πληθυσμού. Διεκδικήσαμε την επίταξη του ιδιωτικού τομέα, ώστε να ενισχυθεί η μάχη που δίνουμε στο ΕΣΥ. Διεκδικήσαμε συνθήκες υγειονομικής ασφάλειας στην εργασία τη δική μας και των πολιτών, στην εκπαίδευση των παιδιών μας, στα ΜΜΜ.
Ελάχιστα από τα αιτήματα μας είδαμε να υλοποιούνται. Οι λίγοι συνάδελφοι που καλωσορίσαμε από τον Μάρτιο και μετά, είναι συμβασιούχοι που καλούνται από την Πολιτεία να υπογράψουν τροποποίηση της σύμβασης εργασίας, ώστε να πληρώνονται μέσω ΕΣΠΑ, αφού κανένα κονδύλι δεν προβλέφθηκε για τη μισθοδοσία τους. Η υποστελέχωση αντιμετωπίζεται με μετακινήσεις συναδέλφων προς τη Β. Ελλάδα, προσφάτως και Παθολόγων από το νοσοκομείο μας, που ενώ δεν έχει ενισχυθεί με νέους Παθολόγους και Πνευμονολόγους, λειτουργεί εδώ και μήνες κλινική Covid19 24 κλινών, χάρη στις υπεράνθρωπες προσπάθειες Γιατρών και Νοσηλευτών.
Από την πρώτη στιγμή, το Σωματείο μας αλλά και εμείς προσωπικά, υπερασπιστήκαμε την επείγουσα ανάγκη να τεθεί η επιστήμη στην υπηρεσία του λαού ώστε να θρηνήσουμε λιγότερες χαμένες ζωές. Πενθούμε ήδη 14 συναδέλφους μας σε όλη τη χώρα που έχασαν τη μάχη με τη νόσο, εργαζόμενοι σε ένα σύστημα που έχει αφεθεί να τα βγάλει πέρα μόνο του, από μία κυβέρνηση που θεωρεί τους Υγειονομικούς, όπως και τον εργαζόμενο και άνεργο λαό μας, απολύτως αναλώσιμους.
Είναι σαφές, ότι η μάχη ενάντια στην πανδημία ισοδυναμεί με τη μάχη υπεράσπισης της Δημόσιας Υγείας. Το λέει ο ΠΟΥ, το λένε πλήθος έγκριτων επιστημόνων, το λέει η αναντίρρητη πραγματικότητα, αυτή που κοκκινίζει τον Ασπρόπυργο, εκεί που οι άνθρωποι ζουν και εργάζονται σε συνθήκες απόλυτης υγειονομικής και οικονομικής επισφάλειας.
Η ενίσχυση της δημόσιας υγείας περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τον μαζικό δωρεάν εμβολιασμό για την Covid19. Με όρους υγειονομικής αξιοπρέπειας, με όρους υγειονομικής ασφάλειας, με όρους σεβασμού προς τον πολίτη, προς τον εργαζόμενο Υγειονομικό που καθημερινά εκτίθεται και συνεχίζει να μάχεται.
Κι όμως, μόλις πρόσφατα η Κυβέρνηση προχώρησε σε άλλη μία εγκληματική ενέργεια ενάντια στον λαό μας: ενώ αρχικά είχε ανακοινώσει την εξασφάλιση 2,5 εκατ. δόσεων του εμβολίου, ώστε να ξεκινήσει ο εμβολιασμός του πληθυσμού εντός του Δεκεμβρίου, μόλις πριν λίγες ημέρες ομολόγησε ότι ο αριθμός των δόσεων που έχει εξασφαλιστεί για όλο το πρώτο τρίμηνο του 2021 είναι μόλις 300.000, αριθμός που επαρκεί για τον εμβολιασμό μόνο 150.000 ανθρώπων, δηλαδή για το 1,5% περίπου του πληθυσμού της χώρας. Μάλιστα, εκπρόσωποι της εμπλεκόμενης φαρμακευτικής εταιρείας διέψευσαν δημόσια τις αιτιάσεις του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη ότι δήθεν αυτή η ασυνέπεια οφείλεται στην εταιρεία και όχι στη ελληνική Κυβέρνηση. Φαίνεται ότι η περίφημη «πανηγυρική» έναρξη του εμβολιασμού πριν την Πρωτοχρονιά δεν θα είναι παρά άλλη μία προπαγανδιστική φούσκα που θα περιλαμβάνει έναν ελάχιστο, στα όρια του εικονικού, αριθμό Υγειονομικών.
Ο τρόπος που, για άλλη μία φορά τους τελευταίους μήνες, επέλεξε η κυβέρνηση να προχωρήσει στον εμβολιασμό καταρχάς των Υγειονομικών, προσβάλλει τόσο την αξιοπρέπεια, όσο και τη νοημοσύνη μας. Δημιουργεί συνθήκες δυσπιστίας (για την ακρίβεια ενισχύει την ήδη υπάρχουσα δυσπιστία), οξύνει την αίσθηση απαξίωσης απέναντί μας.
Αντί να δίνει την αναγκαία ώθηση προς τα εμπρός, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας ναρκοθετεί την υπόθεση του εμβολιασμού. Δεν ενημερώνει το σύνολο των Υγειονομικών για την επιστημονική πρόοδο που έχει συντελεστεί, για τα επιστημονικά δεδομένα σχετικά με τα διαθέσιμα εμβόλια, για το όφελος και τους πιθανούς κινδύνους. Σε ένα περιβάλλον έντονης ανασφάλειας για την υγεία και τη ζωή, δεν αρκεί η επίκληση στη συνείδηση και το ήθος, πολύ περισσότερο όταν αυτή συνοδεύεται από εκβιαστικές αφόρητες πιέσεις «απάντησε μας σήμερα αν θα εμβολιαστείς ή όχι».
Επιπλέον, η απαίτηση συλλογής στοιχείων από το υπουργείο, όπως το ΑΦΜ και ο ΑΔΤ, δημιούργησε ακόμη μεγαλύτερη αγανάκτηση, εμβάλλοντας ερωτηματικά περί «υγειονομικού διαβατηρίου και άλλων ποινών σε όσους αρνηθούν τον εμβολιασμό». Χρειάστηκε η άμεση αντίδραση των συνδικαλιστικών οργάνων και η δημοσιοποίηση του γεγονότος, ώστε να σταλεί έγγραφο στα νοσοκομεία από τον υπεύθυνο για την τήρηση των προσωπικών δεδομένων του Υπ. Υγείας που απαγορεύει την επεξεργασία και συμπλήρωση τέτοιων στοιχείων στις λίστες και επιτρέπει μόνο την αναγραφή του ονόματος των υπαλλήλων που επιθυμούν τον εμβολιασμό μαζί με τον ΑΜΚΑ.
Με το αίσθημα ευθύνης που μας αναλογεί, στα πλαίσια της επιλογής μας να υπηρετήσουμε την υγεία του λαού μας, στα πλαίσια της άσκησης των συνδικαλιστικών καθηκόντων που επανειλημμένα μας αναθέτουν οι συνάδελφοι μας, καλούμε εσάς, Διοικητή, Αν. Διοικητή και Μέλη του Δ.Σ., να αναγνωρίσετε την αδήριτη ανάγκη σεβασμού της ελεύθερης βούλησης των συναδέλφων μας.
*Μέλος Δ.Σ. ΔΕΗ Α.Ε., Εκπρόσωπος των Εργαζομένων
Πρώτο θέμα στη χθεσινή συνεδρίαση του Δ.Σ. της ΔΕΗ Α.Ε. ήταν η έγκριση της πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος για την κατά 49% (κατ’ αρχή λέω εγώ) μετοχοποίηση του δικτύου Διανομής (ΔΕΔΔΗΕ).
Θεωρώ τη χθεσινή συνεδρίαση πολύ σημαντική γιατί χθες η κυβέρνηση προχώρησε άλλο ένα βήμα προς το στόχο της που δεν είναι άλλος από το ξεπούλημα και της τελευταίας δημόσιας επιχείρησης.
Συνεπής στη διαδρομή και τις απόψεις μου αλλά και στην εντολή που μου δώσατε εκλέγοντάς με ως εκπρόσωπο σας στο Δ.Σ. της επιχείρησης, όπως έκανα όλες τις φορές με όλες τις κυβερνήσεις, έτσι και χθες καταψήφισα την εισήγηση.
Προς ενημέρωσή σας παραθέτω την ακριβή τοποθέτησή μου.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ
Για όποιον θέλει να δει το βίντεο μπορεί να πατήσει ΕΔΩ
«Κύριε Πρόεδρε, Κύριοι σύμβουλοι,
Συνεπής με τις θέσεις μου και τη μέχρι τώρα στάση μου που εδράζεται στη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της επιχείρησης και που θέση και στάση ήταν ίδια με όλες τις κυβερνήσεις δεν θα ψηφίσω την εισήγηση.
Θα την καταψηφίσω.
Είναι να μην αρχίσει να ξηλώνεται το πουλόβερ.
Έχουμε εμπειρία από το παρελθόν.
Είδαμε τι συνέβη και στον ΟΤΕ.
Είδαμε τι συνέβη και στη ΔΕΗ.
Προσωπικά δεν είμαι διατεθειμένος να δεχτώ οποιαδήποτε δικαιολογία για να συναινέσω στο ξεπούλημα μιας ακόμα επιχείρησης του ελληνικού λαού.
Άλλωστε επιτρέψτε μου να πω ότι το σημαντικότερο επιχείρημα που προβάλλονταν μέχρι χθες από την κυβέρνηση για να δικαιολογήσει την ιδιωτικοποίηση του ΔΕΔΔΗΕ και που ήταν ότι “αναγκαζόμαστε να πουλήσουμε το ΔΕΔΔΗΕ για να σώσουμε τη ΔΕΗ” πλέον δεν υφίσταται. Τα οικονομικά της επιχείρησης πάνε πολύ καλά. Βέβαια για να μην βγαίνουν λαθεμένα συμπεράσματα και δημιουργούνται λάθος εντυπώσεις πλέον μιλάμε για μια άλλη ΔΕΗ.
Συνεχίζω λοιπόν, τα οικονομικά της ΔΕΗ πάνε πολύ καλά.
Την έσωσε ο μάγος Υπουργός!!
Ο νέος Χουντίνι!!
Και επειδή όπως αντιλαμβάνεστε αυτό το λέω ειρωνικά, θυμίζω σε όσους προσπαθούν να το κρύψουν ότι η οικονομική κατάσταση της ΔΕΗ κυρίως άλλαξε για τους εξής λόγους:
1ον) Γιατί επιβλήθηκαν ΤΕΡΑΣΤΙΕΣ ΑΔΙΚΕΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΕΣ
2ον) Γιατί σταμάτησε (επειδή παραβρώμισε) η αρπαχτή και η αφαίμαξη της ΔΕΗ με το ειδικό τέλος προμηθευτή που πήγαινε υπερ των εκλεκτών κατόχων των ΑΠΕ
3ον) Γιατί σταμάτησε (επίσης επειδή παραβρώμισε) σταμάτησε το σκάνδαλο των σκανδάλων, το σκάνδαλο του αιώνα, η αρπαχτή των ΝΟΜΕ και
4ον) Επειδή η κυβέρνηση κλείνει τη μια λιγνιτική μονάδα μετά την άλλη (χωρίς να την ενδιαφέρει η ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού και τι θα απογίνουν οι πολύπαθες περιοχές των Ν. Κοζάνης, Φλώρινας και Αρκαδίας), δαπανούμε πολύ λιγότερα για αγορά CO2.
Αυτοί είναι οι κύριοι λόγοι της αλλαγής της οικονομικής κατάστασης της ΔΕΗ.
Και επειδή δεν θέλω και δεν δικαιούμαι να είμαι άδικος δεν υποτιμώ τις όποιες προσπάθειες του κ. Προέδρου. Αναγνωρίζω την προσπάθεια που κάνει.
Αναγνωρίζω ότι είναι άνθρωπος καλών προθέσεων.
Όμως επειδή ποτέ δεν υπήρξα κόλακας και ξεσκονίστρα κανενός,
επειδή σέβομαι τον εαυτό μου και κυρίως επειδή σέβομαι τον ελληνικό λαό που η κυβέρνηση της ΝΔ του πήρε πίσω τη μείωση που του είχε δώσει η προηγούμενη κυβέρνηση (μέσω της μείωσης ΦΠΑ) και τον φόρτωσε με δυσβάσταχτες αυξήσεις,
ΞΑΝΑΛΕΩ για να γίνει απολύτως σαφές ότι ΑΥΤΟΣ ΠΟΥ ΑΝΕΣΤΡΕΨΕ ΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΤΗΣ ΔΕΗ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΜΑΓΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΠΑΡΕΙ ΝΤΟΚΤΟΡΑ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ.
Ο κ. Υπουργός είναι μάγος μόνο σε ένα πράγμα:
Να μετατρέπει τα κρατικά μονοπώλια σε ιδιωτικά π.χ. ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ, AEGEAN (ακόμα περιμένουμε να δούμε τα νοσοκομεία που θα έφτιαχνε απ’ όσα θα εξοικονομούσε όπως έλεγε από τις σπατάλες της Ολυμπιακής).
Επανέρχομαι στο θέμα.
αλλά όμως (πάνω απ’ όλα) με την αντίληψη ότι οι επιχειρήσεις στρατηγικής σημασίας ΔΕΗ – ΕΝΕΡΓΕΙΑ – ΝΕΡΟ – ΤΗΛΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΕΣ – ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ – ΥΓΕΙΑ πρέπει να ανήκουν αποκλειστικά στο κράτος για να μπορεί να ασκεί αναπτυξιακή και κοινωνική πολιτική και να μην φτάνουμε στο σημείο να εξαρτόμαστε από τους ιδιώτες και να τους παρακαλάμε όπως την Υγεία να ανοίξουν τις κλινικές τους,
καταψηφίζω την εισήγηση και δηλώνω ότι μαζί με το συνδικαλιστικό κίνημα, τη ΓΕΝΟΠ και τα Πρωτοβάθμια Σωματεία θα κάνω ότι μπορώ για να μην προχωρήσει ΚΑΝ η συζήτηση της μετοχοποίησης.
ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ ΠΡΩΤΑ ΜΠΑΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΡΟ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΑΛΟΓΟ
Δυο κουβέντες ακόμα για να εξηγήσω γιατί είπα ότι η κυβέρνηση δεν ενδιαφέρεται για την ασφάλεια ενεργειακού εφοδιασμού και το τι θα γίνουν οι πολύπαθες περιοχές των Ν. Κοζάνης, Φλώρινας και Αρκαδίας.
Θα μπορούσα να πω πολλά.
Περιορίζομαι να πω μόνο τα εξής:
Η σπουδή του κ. Πρωθυπουργού να προτρέξει να μιλήσει ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΙ, ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ, ΠΡΙΝ ΜΙΛΗΣΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΗΜΟΝΕΣ και να προεξοφλήσει χωρίς να έχει προηγηθεί καμία μελέτη ότι το 2029 (που σε 10 μέρες το 2029 έγινε 2023) θα κλείσει ΟΛΕΣ τις λιγνιτικές μονάδες ένα πράγμα δείχνει:
Ότι τον κ. Πρωθυπουργό και την κυβέρνηση του το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι η εξυπηρέτηση των συμφερόντων των ιδιωτών.
Αυτό κάνει μπαμ από μακριά.
Για όποιον θέλει να δει, το βλέπει.
Και για όποιον δεν βλέπει καλά για να βοηθήσω την όραση του, του θυμίζω 2 πράγματα:
Πρώτον, δεν πρόλαβαν να περάσουν 10 μέρες από τότε που ο κ. Πρωθυπουργός εξήγγειλε το κλείσιμο ΟΛΩΝ των λιγνιτικών μονάδων και αμέσως έτρεξε να παραβρεθεί στα εγκαίνια μονάδας φυσικού αερίου βασικού ανταγωνιστή μας!
Δεύτερο και κυριότερο, ενώ αναγκαζόμαστε βιαίως να κλείσουμε 3.200 λιγνιτικά MW εμείς που χάνουμε αυτά τα MW (γιατί εμείς είμαστε αυτοί που τα χάνουν) δεν προβλέπεται να πάρουμε τίποτα απολύτως από αυτά που ξαναλέω ΕΜΕΙΣ χάνουμε!!
Μας παίρνουν το σακάκι,
μας παίρνουν το παντελόνι,
μας παίρνουν το πουκάμισο,
και σε εμάς δεν μένει τίποτα.
Εμείς μένουμε γυμνοί.
Ούτε φύλλο συκής.
ΜΗ ΚΟΙΤΑΤΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΔΕΗ
Κλείνω για όσους κοιτάνε μόνο τα οικονομικά της ΔΕΗ και τους λέω μην βγάζουν λάθος συμπεράσματα.
Μιλάμε πλέον για μια άλλη ΔΕΗ.
Μιλάμε για ΔΕΗ ΝΑΝΟ.
Μιλάμε για ΔΕΗ φτωχό συγγενή.
Μιλάμε για μια ΔΕΗ που δεν θα έχει ούτε το 30% στην παραγωγή.
Κατά τα άλλα (και αναφέρομαι στους λάτρεις της ιδιωτικοποίησης και σε όσα έλεγαν προκειμένου να αποκοιμίσουν και να παραμυθιάσουν όσους ήθελαν να κοιμηθούν και να παραμυθιαστούν) η ΔΕΗ θα έμενε βασικός πυλώνας.
Η πραγματικότητα (αν υποθέσουμε ότι όταν το έλεγαν αυτό το πίστευαν) τους διαψεύδει.
Για όλους αυτούς τους λόγους καταψηφίζω κ. Πρόεδρε.
Σέβομαι τη δουλειά σας αλλά θέλω να σέβομαι και τον εαυτό μου και προπαντός τον ελληνικό λαό που με το υστέρημά του φτιάχτηκε και η ΔΕΗ και τα δίκτυα και η ΕΥΔΑΠ και τα Νοσοκομεία και η Ολυμπιακή.
Ευχαριστώ πολύ κ. Πρόεδρε.»
Στην υπηρεσία της αντιλαϊκής πολιτικής κυβέρνησης - κεφαλαίου
Ταξική Εργατική Συσπείρωση ΕΚΠ
Θέλουμε να μιλήσουμε για τον κομμουνισμό της εποχής μας, την αναγκαία αλλά όχι δεδομένη προοπτική. Θέλουμε να μιλήσουμε ταυτόχρονα για την καθημερινή επιβίωση και τον αγώνα γι’ αυτήν.