11.8 C
Athens
Τετάρτη, 27 Νοεμβρίου, 2024

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνέντευξη Κ. Γενηδούνια σε Γ. Σαχίνη: «Οργή για την κατάθεση Καραμανλή και αιχμές για απουσία βασικών μαρτύρων στην εξεταστική»

 

Πηγή: Νέα Κρήτη

Mιλώντας στον 98.4, ο κ. Γενηδούνιας τόνισε ότι η κατάθεση του άλλοτε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, προκαλεί οργή, όταν ακόμη και τα αυτονόητα χρειάζονται “μετάφραση” για το αν οι μηχανοδηγοί έθεταν θέματα ασφάλειας ή όχι για την επικινδυνότητα του ελληνικού σιδηρόδρομου

Ο άλλοτε πρόεδρος του Σωματείου Μηχανοδηγών Κώστας Γενηδούνιας, μιλώντας στον 98.4, τόνισε ότι η χθεσινή κατάθεση του άλλοτε υπουργού Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, προκαλεί οργή, όταν ακόμη και τα αυτονόητα χρειάζονται “μετάφραση” για το αν οι μηχανοδηγοί έθεταν θέματα ασφάλειας ή όχι για την επικινδυνότητα του ελληνικού σιδηρόδρομου. Ο κ. Γενηδούνιας παρέπεμψε μάλιστα στη σημερινή αποκάλυψη του εγγράφου, από όπου ο τότε υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, γνώριζε με επίσημο τρόπο ήδη από τον Σεπτέμβριο του 2021, ενάμιση χρόνο πριν το δυστύχημα των Τεμπών, τον τεράστιο κίνδυνο και τα κενά ασφάλειας που είχε ο σιδηρόδρομος.

Όπως αποκαλύπτεται σήμερα ο τότε διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (και παλαιός βουλευτής της ΝΔ μάλιστα) Φίλιππος Τσαλίδης, είχε αποστείλει στον κ. Καραμανλή ένα έγγραφο- «φωτιά», με το οποίο προειδοποιούσε με απόλυτα ξεκάθαρο τρόπο για την επικίνδυνη κατάσταση στο δίκτυο και ζητούσε επείγοντα μέτρα.

Προφανώς, η έκκλησή του δεν εισακούστηκε και ο κ. Τσαλίδης παραιτήθηκε περίπου δέκα μέρες μετά την επιστολή, στα μέσα του Σεπτεμβρίου του 2021, αφήνοντας αιχμές για τον τότε υπουργό.

Ο κ. Τσαλίδης δεν συμπεριλαμβάνεται στον κατάλογο των μαρτύρων που έχουν κληθεί να καταθέσουν στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής, καθώς η πλειοψηφία της απέρριψε τη σχετική πρόταση από κόμματα της αντιπολίτευσης. Το ίδιο ακριβώς συνέβη και με τον Κώστα Γενηδούνια, ο οποίος είπε πως, υπό το φως της αποκάλυψης του εγγράφου-βόμβα, η κλήση τους είναι πλέον επιβεβλημένη και τυχόν νέος αποκλεισμός θα προδίδει ακραία διάθεση συγκάλυψης των συνθηκών, μέσα στις οποίες (και εξαιτίας των οποίων) προκλήθηκε το δυστύχημα των Τεμπών με τους 57 νεκρούς.

Ο κ. Τσαλίδης αναφερόταν αρχικά σε δύο δραματικά περιστατικά:

* Στον εκτροχιασμό και ανατροπή δύο ενδιάμεσων οχημάτων βυτίων ενός εμπορικού συρμού, μεταφοράς καυσίμου και αυτοκινήτων του Ελληνικού Στρατού (!!!) στη Λευκοθέα Σερρών στις 25/8/21.

* Και στο γεγονός ότι 26/8/21 βρέθηκε στην έξοδο του σταθμού του Δομοκού όχημα του ΟΣΕ, το οποίο δεν είχε «ασφαλιστεί» ορθά, με το οποίο συγκρούστηκε κατερχόμενη επιβατική αμαξοστοιχία.

Με αφορμή τα δύο περιστατικά, τα οποία θα μπορούσαν να έχουν ανυπολόγιστες συνέπειες, όπως αναφέρει, επισημαίνει τα εξής: «Επιθυμώντας να μην υπάρξουν σοβαρότερα συμβάντα:

Η έλλειψη προσωπικού του ΟΣΕ (σταθμαρχών και κλειδούχων) σε συνδυασμό με τη μη λειτουργία του σηματοδότησης σε μεγάλα τμήματα του Δικτύου, η μη πλήρως συντηρημένη υποδομή και οι χώροι πέριξ αυτής, ο ορισμός βραδυποριών σε διάσπαρτα σημεία του δικτύου… η γενικότερη αίσθηση εγκατάλειψης της σιδηροδρομικής υποδομής χωρίς να υπάρχει ορατό σχέδιο αναδιοργάνωσής της, καθιστούν τη σιδηροδρομική λειτουργία δύσκολη και επικίνδυνη, έχουν ως αποτέλεσμα σοβαρά συμβάντα και επιπλέον δυσχεραίνουν τη διαχείριση της αποκατάστασης και κυκλοφορίας σε περιπτώσεις κρίσιμων περιστατικών ασφάλειας επί της γραμμής».

«…η παράταση και επιδείνωση της υφιστάμενης κατάστασης δημιουργεί προϋποθέσεις, ώστε να αυξηθεί η συχνότητα των συμβάντων επί γραμμή, με ορατό πλέον τον κίνδυνο να υπάρξει ένα συμβάν μεγίστης σοβαρότητας»!

«Είναι δεδομένο ότι οι σημερινές συνθήκες λειτουργίας της κυκλοφορίας και τα προβλήματα στην υποδομή, που απαριθμήσαμε καταλήγουν σε συνεχώς μεταβαλλόμενες βραδυπορίες και μονοδρομήσεις, καθιστώντας περισσότερο πιθανά τα ανθρώπινα λάθη με απρόβλεπτες συνέπειες»!

«Θεωρούμε καθήκον μας να επισημάνουμε ότι εάν δεν γίνει άμεσα και οργανωμένα προσπάθεια θεραπείας των αδιαμφισβήτητων προβλημάτων της υποδομής και της ρύθμισης της κυκλοφορίας, θα έχουμε ολοένα περισσότερα αριθμητικά και μεγαλύτερα σε σοβαρότητα συμβάντα, με τεράστια επίπτωση στη λειτουργία του Ελληνικού Σιδηρόδρομου».

0ΥποστηρικτέςΚάντε Like

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ