10.9 C
Athens
Τρίτη, 4 Μαρτίου, 2025

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Τα Ωνάσεια σχολεία διώχνουν τα φτωχά παιδιά ιδιωτικοποιούν την παιδεία, της Βασιλικής Γαλιατσάτου

Στις 29.01.2025 εγκρίθηκε από την ολομέλεια της Βουλής η σύμβαση δωρεάς του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης», για τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία. «Ναι» επί της αρχής δήλωσαν η Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ και η Πλεύση Ελευθερίας, ενώ καταψήφισαν τα άλλα κόμματα της αντιπολίτευσης.

Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τόνισε ότι αυτό θα συμβεί σε περιοχές της χώρας με κοινωνικά οικονομικά προβλήματα (όπως το Μενίδι, το Περιστέρι, το Πέραμα, η Κυψέλη κ.α.) και στόχος είναι η αναβάθμιση των σχολείων και η παρέμβαση στις τοπικές κοινωνίες.

Προκύπτει εδώ βέβαια το εύλογο ερώτημα του ποιος ευθύνεται για την υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου, αν όχι η ίδια η κυβέρνηση και οι πολιτικές της.  Την ίδια στιγμή λοιπόν που η κυβέρνηση δίνει μόνο 2,5% του κρατικού προϋπολογισμού για την παιδεία, αφήνει τα σχολεία χωρίς εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, νοσηλευτές και αδιαφορεί για την σαθρή και επικίνδυνη κατάσταση των σχολικών υποδομών, αναζητά χορηγούς που με το αζημίωτο φυσικά θα επέμβουν σε αυτά που όφειλε να παρέχει.

Τα δημόσια δωρεάν σχολεία των γειτονιών μας αποτελούν κατακτήσεις των αγώνων του λαού για να μορφωθούν τα παιδιά του και χτίστηκαν με τις βαριές φορολογίες που πλήρωσε ο ίδιος ο λαός. Σε μια νύχτα η κυβέρνηση Μητσοτάκη χαρίζει αυτά τα σχολεία στο εφοπλιστικό κεφάλαιο, το οποίο ουδέποτε ενδιαφέρθηκε για τη μόρφωση των παιδιών αυτών. Πρέπει τώρα λοιπόν να πιστέψουμε ότι ξαφνικά νοιάστηκε να ευεργετήσει τη δημόσια παιδεία;

Όπως αναφέρεται στην επίσημη ιστοσελίδα του Ιδρύματος Ωνάση: «Πρόκειται για ένα δίκτυο υφιστάμενων σχολείων, τα οποία με χρηματοδότηση του Ιδρύματος Ωνάση θα μετατραπούν σε Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία, υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. […] Τα Δημόσια Ωνάσεια Σχολεία έρχονται να πολλαπλασιάσουν τις εκπαιδευτικές ευκαιρίες, να ενισχύσουν τις τοπικές κοινωνίες, να αυξήσουν την ώσμωση μεταξύ δημόσιων σχολείων, πανεπιστημίων και ιδρυμάτων και να δώσουν το στίγμα της συνολικής αναβάθμισης στην εκπαίδευση, που είναι ο στόχος του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού».

Τα Ωνάσεια Σχολεία κάθε άλλο παρά Δημόσια θα είναι. Στην ουσία αποτελούν ένα ακόμη βήμα στην ήδη υφιστάμενη πολιτική που ακολουθεί η ΝΔ, πλήρως εναρμονισμένη με τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του ΟΟΣΑ που θέλουν την είσοδο ιδιωτών μέσα στα δημόσια σχολεία. Πολιτική που εφάρμοσε την ίδρυση των ιδιωτικών ΑΕΙ, προχωράει σε δημιουργία επαγγελματικών Ακαδημιών σε σύμπραξη με τον ιδιωτικό τομέα κλπ.

Τα σχολεία αυτά δε θα αποτελούν πια σχολεία της γειτονιάς καθώς η εισαγωγή των μαθητών θα γίνεται με εξεταστική διαδικασία (δηλαδή όποια οικογένεια μπορεί να πληρώσει κι άλλα φροντιστήρια ίσως εξασφαλίσει μια θέση για το παιδί της). Είναι πέρα από εμφανές ότι τα παιδιά των λαϊκών και φτωχών οικογενειών θα συναντούν όλο και περισσότερα εμπόδια προς την τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Τα παιδιά της γειτονιάς θα εξοστρακίζονται σε τριγύρω σχολεία της περιοχής, ανεξάρτητα με το πόσο κοντά είναι, χωρίς καμία πρόνοια για το εάν μπορούν να είναι προσβάσιμα από αυτά, πόσο μεγάλα τμήματα θα προκύπτουν και φυσικά σχολεία τα οποία θα εξακολουθούν να υποβαθμίζονται από την κυβερνητική πολιτική. Με απλά λόγια, δημιουργούνται σχολεία δύο ταχυτήτων, με ταξικό-οικονομικό κριτήριο. Με το Ίδρυμα Ωνάση στην εν λόγω περίπτωση να κρίνει ποια παιδιά ‘’αξίζουν’’ να φοιτούν σε ένα σχολείο με όλες τις παροχές και ποια παιδιά είναι για πέταμα.

Φυσικά και οι εκπαιδευτικοί θα επηρεαστούν αρνητικά, καθώς όσοι και όσες εργάζονται σε σχολεία που πρόκειται να μετατραπούν σε Ωνάσεια, θα απομακρυνθούν με συνοπτικές διαδικασίες από τις θέσεις τους για να επιλεχθούν άλλοι με κριτήρια της εκάστοτε Διοίκησης.

Άλλωστε πόσο δημόσιο είναι ένα σχολείο το οποίο διοικείται από 9μελή επιτροπή, εκ των οποίων 4 μέλη ορίζονται από το Ίδρυμα Ωνάση και μπορούν να παίζουν καθοριστικό ρόλο σε οποιαδήποτε απόφαση;

Τον κύριο λόγο για το εκπαιδευτικό πρόγραμμα δε θα τον έχει το Υπουργείο Παιδείας αλλά το Ίδρυμα Ωνάση, αδιαφορώντας για τις πραγματικές εκπαιδευτικές ανάγκες και προσαρμόζοντας το έτσι ώστε να δημιουργεί έτοιμους εργαζόμενους στις ανάγκες της σύγχρονης αγοράς (πρακτικά και ιδεολογικά).

Από την πρώτη στιγμή έχουν ξεσπάσει κινητοποιήσεις από τις οικογένειες, τα παιδιά και τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που πλήττονται. Μαζικές καταλήψεις και συγκεντρώσεις έχουν πραγματοποιηθεί σε όλη τη χώρα ενώ όλο και περισσότερα σχολεία και κόσμος των γειτονιών παίρνει μέρος στον αγώνα αυτό, εκφράζοντας την αλληλεγγύη του και την αντίδρασή του απέναντι στη διάλυση της δημόσιας δωρεάν παιδείας.

Ο αγώνας για ενιαίο 12χρονο δημόσιο και δωρεάν σχολείο για όλα τα παιδιά είναι πιο αναγκαίος από ποτέ και μπορεί να είναι νικηφόρος. Αγώνας για ένα σχολείο σύμφωνα με τις ανάγκες των παιδιών, με τις κατάλληλες υποδομές και παροχές, με μόνιμο και σταθερό εκπαιδευτικό προσωπικό. Ένα σχολείο που παρέχει ολόπλευρη και πολυδιάστατη γνώση και δημιουργία.

Απέναντι στις κυβερνήσεις που δολοφονούν τα παιδιά του λαού σε βαγόνια τρένων, που διαλύουν το μέλλον τους και τα καταδικάζουν σε φτώχεια, άγχη, διαχωρισμούς και δυστυχία θα βρεθούμε όλες και όλοι μας.

0ΥποστηρικτέςΚάντε Like

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ ΑΠΟ ΣΥΝΤΑΚΤΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ