Ο Δημήτρης Παπαδόπουλος, μέλος του ΔΣ της ΕΛΜΕ Λάρισας, στη συνέντευξη του στο TV Θεσσαλία, επισημαίνει τον αυταρχικό και αντιλαϊκό χαρακτήρα του νομοσχεδίου ,που προωθεί νέους φραγμούς στη μόρφωση των φτωχότερων μαθητών με το εξεταστικοκεντρικό σύστημα.
Δημοσιεύουμε επιστολή που έστειλε η φιλόλογος Μαρία Μαχά προς τους μαθητές της στο 1ο Εσπερινό ΕΠΑΛ Περιστερίου, στις 23/3/2020.
Τι θέλουν να σώσουν και βιάζονται να θέσουν στο μέγιστο δυνατόν βαθμό τη παραγωγική μηχανή σε λειτουργία;
Την Παρασκευή 24/4 πραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας συλλόγων Π.Ε και ΕΛΜΕ για το νέο νομοσχέδιο για την παιδεία που κατατέθηκε προς διαβούλευση. Το νομοσχέδιο μεταξύ άλλων νομοθετεί την αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων, επαναφέρει την τράπεζα θεμάτων, θέτει ως απαραίτητη προϋπόθεση τη βάση του 10 για την προαγωγή στην επόμενη σχολική τάξη (δευτεροβάθμια), βάζει ειδικότητες στα νηπιαγωγεία (Αγγλικά, Φυσική Αγωγή, Πληροφορική) και κάνει λόγω για περαιτέρω ίδρυση ξενόγλωσσων επί πληρωμή προπτυχιακών τμημάτων φέρνοντας έτσι τα δίδακτρα στα προπτυχιακά από την πίσω πόρτα.
Πριν λίγες ώρες το ΙΝΕΔΙΒΙΜ τηρώντας πιστά τις οδηγίες της κυβέρνησης για το κλείσιμο των εστιών αποφάσισε να αφήσει τους φοιτητές των εστιών Κομοτηνής χωρίς νερό και ρεύμα με σκοπό να τους εξαναγκάσει να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους αδιαφορώντας για το αν αυτά τα παιδιά έχουν κάπου να πάνε ή αν κινδυνεύει η υγεία αυτών και των οικείων τους . Οι φοιτητές είχανε έρθει μάλιστα σε συνεννόηση με τον πρύτανη ο οποίος είχε δεσμευτεί να βρεθεί λύση για το πρόβλημα και τώρα δηλώνει ότι ψάχνει να βρεί κατάλυμα αστέγων για να τους στεγάσει!
Στην παιδεία συντελείται μια κοσμογονία, αυτό πια είναι προφανές. Μια βαθιά, αντιδραστική τομή στη δομή και στο περιεχόμενό της που απειλεί να ισοπεδώσει στοιχειώδη μορφωτικά και εργασιακά δικαιώματα αλλά και δικαιώματα που σχετίζονται με την ελευθερία του λόγου και της έκφρασης, της πολιτικής και θρησκευτικής συνείδησης.
Συνταρακτικές δυνατότητες, πρωτόφαντες δυσκολίες, η εκπαίδευση στο επίκεντρο
«H τεχνολογία αποκαλύπτει την ενεργό στάση του ανθρώπου απέναντι στη φύση, την άμεση διαδικασία παραγωγής της ζωής του και επομένως και των κοινωνικών σχέσεων της ζωής του και των πνευματικών παραστάσεων που πηγάζουν από αυτές». Μαρξ.
Την Πέμπτη 17-1-2019 ψηφίστηκε στη Βουλή ο νόμος των ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ που έφερε ο Γαβρόγλου στη Βουλή και ανάμεσα στα άλλα εκπαιδευτικά ζητήματα αφορά τον τρόπο προσλήψεων μονίμων και αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Αποτελεί παρέμβαση-τομή απάνθρωπης σύλληψης σε ό,τι αφορά τις εργασιακές σχέσεις και κατ’ επέκταση στον τρόπο λειτουργίας του σχολείου.
Θέλουμε να μιλήσουμε για τον κομμουνισμό της εποχής μας, την αναγκαία αλλά όχι δεδομένη προοπτική. Θέλουμε να μιλήσουμε ταυτόχρονα για την καθημερινή επιβίωση και τον αγώνα γι’ αυτήν.